2011. március 2., szerda

Francia krémes kicsit másképp

Gondoltam teszek fel néha receptet is az oldalra, jó ötletet adhat és egy kis bizonyíték, hogy nem kell semmit nélkülözni ha életmód váltásra adjuk a fejünket. A recept sztorija, hogy párom Valentin nap előtt felsorolt vagy 15 cukrász süteményt amit ha haza látogatunk feltétlenül enne...ezen én ledöbbentem, majd kiakadtam, hogy ezek nélkül nem lehet élni, és rögtön mindent fel kell falni?:) Majd megígértem, hogy oké, akkor apránként kipróbálom ezeket a sütiket az én verziómban. Reméltem, hogy ezt a kijelentésemet elfelejtette, mert Valentin napon a reggeli tejes kávé mellé egy Francia krémest szervíroztam... nem vagyunk nagy valentin naposok, szóval én a sütivel kedveskedtem Neki, Tőle pedig egy felséges ebédet kaptam narancsos kacsa formájában....na szóval, magam sem gondoltam, de egy olyan jó receptet sikerült átalakítanom, hogy az első krémesem szinte teljesen ugyanolyan ízű volt mint  amit a cukrászdában ettünk. Természetesen utána a környezetünkben mindenkit a krémesemmel mérgeztem:) így tudom már pontosan, hogy a krémnek melegen jó édesnek kell lennie, mert bizony a 2. adagnál ez kicsit elmaradt így az ízhatás sem volt tökéletes...valahogy mire kihűlt már nem volt olyan édes.

A recept:
Tészta:
25 dkg teljes kiőrlésű liszt (vagy szénhidrát csökkentett liszt)
15 dkg margarin
1 tojássárgája
1 dl tejföl
1 evőkanál ecet
csipetnyi só

Krémhez:
4 csomag vaníliás pudingpor
35dkg cukornak megfelelő édesítő
9 tojás fehérje
1.1 liter víz
Elkészítés:
A tésztához valókat összegyúrom, kicsit lágy lesz a tejföl miatt, 2 részre osztom,hűtőben pihentetem fél-1 órát, majd sütőpapíron nyújtottam vékonyra, így papírral együtt tudtam átemelni a tesi hátuljára, a 2 lapot egyenként megsütjük 180 fokos sütőben kb 15 perc.

Krém:
1 liter vizet felteszünk forrni, mikor felforrt, beleöntjük a pici vízzel elkevert vaníliás pudingpor+10 deka cukornak megfelelő édesítőt. Főzzük még 1-2 percig, amíg jó sűrű nem lesz.A tojásfehérjét és 20 deka cukornak megfelelő édesítőt felverjük kemény habbá, és ezt beleforgatjuk a pudingos krémbe.
Jó nagy adag krémet kapunk.


Elő veszünk egy magasabb tepsit, ebben érdemes össze állítani a süteményt.Bele helyezzük az alsó lapot, majd rá a még meleg krémet. Félre tesszük hűlni.
Amíg várjuk hogy a krém hűljön felverjük a tejszínt. Először cukormentes tejszínhab porból csináltam, ezt 4 dl tejjel vertem fel, majd 2. alkalommal cukormentes, alacsony zsírtartalmú tejszínt használtam, fél liter bőven kell belőle...jó keményre kell verni.
Megkenjük a krém tetejét a tejszínnel.
A végén a tetejére való lapot egyenlő négyzetekre vágjuk és így tesszük a süti tetejére.A kockák mentén szeleteljük.

Nekem állt 1 éjszakát a hűtőben, ettől a tészta picit puhább lett. Édesítőporral megszórva tálaljuk.
Ízre tiszta krémes:) Alkalmakkor kiváló sütemény, és nem kell tartani tőle, hogy elhízunk, persze nem minden napos fogyasztásra gondolok.

Ebből az adagból kb 16 szép kocka lesz. Én fél adagot csináltam,ilyenkor érdemes csalni és a tésztát egy nagy lapként kisütni majd utána félbe vágni....gyorsabb volt és pár személyre a 7-8 kocka bőven elég:)

1 megjegyzés:

  1. úúú... ez baromi finom lett!
    Bátran merem ajánlani bárkinek az elkészítését-fogyasztását :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...